Tutoring

System Tutoringu pomaga naszym rodzinom.

Szkoła dla Chłopców Kuźnica należy do nielicznych placówek edukacyjnych w Polsce, w których obowiązuje system tutoringu. Dlaczego tutoring pomaga naszym rodzinom? Model edukacyjny i wychowawczy Kuźnicy zakłada ścisły związek edukacji szkolnej z życiem rodzinnym. Szkoła ma wspierać rodziców w wychowaniu syna oraz przekazywać jej te same wartości jakie wyznaje się w jej domu.

Na czym polega tutoring?

Tutoring polega na indywidualnych spotkaniach obojga rodziców z nauczycielem – tutorem. W naszej szkole nie odbywają się typowe wywiadówki, ale o sprawach dzieci rozmawiamy właśnie na spotkaniach tutoringowych. W czasie spotkań tutoringowych oboje rodzice rozmawiają z nauczycielem o rozwoju syna jego silnych i słabszych stronach, oraz planują indywidualny plan edukacyjny i wychowawczy.

Co daje tutoring?

Dzięki tutoringowi rodzice mają kontrolę nad tym jak rozwija się ich syn, dzięki czemu mogą go odpowiednio wspierać lub szybko reagować w razie pojawienia się problemów. Co ważne tutoring obejmuje także uczniów. Przynajmniej raz w miesiącu nauczyciel – tutor rozmawia z uczniem na temat jej sytuacji w szkole. W opinii rodziców tutoring jest jedną z najważniejszych mocnych stron naszej szkoły.

System tutoringowy w skrócie:

Każda rodzina otrzymuje swojego tutora (opiekuna). Pozwala to rodzicom spojrzeć na rozwój dziecka nie tylko z perspektywy pedagoga, ale także pilnego obserwatora “z zewnątrz”. To właśnie z Tutorem rodzice ustalają plan osobistego rozwoju dziecka oraz analizują postępy wychowawczo-edukacyjne.

Rodzice wraz z opiekunem wspólnie wypracowują i stosują odpowiednie metody pracy (motywowanie, nagradzanie). Robią to w taki sposób, aby dziecko mogło rozwijać się jak najpełniej i najbardziej harmonijnie, a rodzice by czuli wsparcie i konkretną, fachową pomoc.

Spotkania tutora z rodzicami odbywają się przynajmniej 3 razy w roku. Na spotkaniu zawsze muszą być obecni oboje rodzice.

Uczniowie z Kuźnicy mówili tylko po angielsku w Muzeum Śląskim!

   Niecałe 2 kilometry od szkoły znajduje się niezwykła kopalnia, w której możemy wydobyć niesamowite pokłady wiedzy na temat Śląska – tym razem chłopcy z kółka Young Striders mieli okazję pójść do Muzeum Śląskiego w Katowicach i dowiedzieć się czegoś o historii Śląska w języku angielskim z wystawy „The Light of History. Upper Silesia over the Ages”.
   W ramach dodatkowego wyzwania chłopcy postanowili wcielić się w grupę ze szkoły z Anglii i mówiąc jedynie w języku angielskim sprawdzali umiejętności językowe pracowników muzeum. Test dla obu stron wypadł pozytywnie. Keep up the pace Young Striders!

Z Katowic do Betlejem!

W naszych placówkach trwa akcja Z Katowic do Betlejem!
Celem jest aktywizacja fizyczna w Adwencie. Chcemy wspólnie w tym czasie pokonać dystans 6634 km.
Trasa będzie przebiegała przez miejsca związane z chrześcijaństwem, których historię będziemy mogli poznać po drodze, m.in: Sanktuarium na Krzeptówkach, Katedra Świętej Elżbiety w Koszycach, Hagia Sophia w Stambule, Kościół św. Pawła w Tars, Katedra Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Damaszku.
Nasze „węgielkowe” Rodziny mogą raportować swoją codzienną aktywność fizyczną: spacer, bieg, jazda na rowerze, łyżwach czy nawet nartach, którą powinny zmierzyć za pomocą dowolnej aplikacji. Następnie, przez specjalną witrynę mogą codziennie sprawdzać, gdzie obecnie się znajdujemy.
Po dwóch dniach zabawy pokonaliśmy już ponad 500 km i wirtualnie dotarliśmy do granic Węgier. Akcja trwa do 24 grudnia, jeśli jednak do Betlejem dotrzemy przed Wigilią Bożego Narodzenia to będziemy proponować powrót do Katowic z „ogniem betlejemskim”  (dziękujemy za grafikę freepik).

Z tatą Tomka poznajemy historię fotografii i filmu!

 Jak powstawały pierwsze zdjęcia? Czym była „Camera Obscura” ? Ile klatek tworzy film i czym zajmują się kaskaderzy? Na te pytania odpowiadał podczas zajęć filmowych Pan Piotr Lebek, tata Tomka.

  W trakcie zajęć prowadzonych w ramach cyklu „Lekcja z tatą” chłopcy poznali budowę pierwszych i współczesnych aparatów fotograficznych oraz kamer. Dowiedzieli się także co to są efekty specjalne i jak wygląda praca na planie filmowym.

  Niesamowitą atrakcją była dla chłopaków możliwość stworzenia własnego kilkuklatkowego filmu animowanego, który mogli potem obejrzeć za pomocą Zoetrop’u. Powstały pierwsze animacje piłki nożnej, prostych pościgów, a nawet scen walki. To kreatywne ćwiczenie przyniosło chłopcom wiele radości.

  Panu Piotrowi dziękujemy za poświęcony czas i niezwykle interesujące ćwiczenia.

A już za tydzień w ramach kolejnych „Lekcji z tatą” czeka nas wycieczka do laboratorium na lekcję fizyki!


 

Uczniowski słownik!

    Bez żadnych dotacji udało nam się wyposażyć szkołę w nowe słowniki. Stworzyli je sami uczniowie, umieszczając w nich najpopularniejsze słowa z szkolnego żargonu. Mała próbka na zdjęciach.