"Labolatorium Fizyki"

Czy spotkaliście kiedyś prawdziwego wynalazcę? Ale takiego prawdziwego, którego wynalazek zrewolucjonizował świat?

W ramach cyklu zajęć “Lekcja z tatą” chłopcy z klasy 2a udali się 13 grudnia na wycieczkę “Laboratorium Fizyki” do Gliwic. Ich przewodnikiem został tata Wojtka, Pan Sebastian Rusak. Chłopcy zwiedzili firmę, która zajmuje się urządzeniami dokonującymi pomiarów sportowych. W ramach warsztatów chłopcy dowiedzieli się czym jest prędkość, mierzyli odcinki, wyliczali czas potrzebny do pokonania danego dystansu przez różnego rodzaju obiekty, a następnie sprawdzali zgodność swoich pomiarów z odczytami radarów prędkości. Był też czas na ćwiczenia praktyczne – kopanie piłki nożnej i rzuty piłkami tenisowymi, połączone z profesjonalnymi odczytami pomiarów prędkości. Zwycięzca potrafił nadać piłce nożnej prędkość 52km/h! (nie licząc oczywiście wyników wychowawców, którzy bawili się równie przednio). Nie zabrakło też prawdziwych pomiarów prędkości biegu za pomocą fotokomórek.

Jednak największą niespodzianką zorganizowaną przez Pana Sebastiana było spotkanie chłopców z prawdziwym wynalazcą! Chłopcy poznali Pana Henri’ego Johnsona  wynalazcę radaru FlightScope, wykorzystywanego m.in. do pomiaru i wizualizacji lotów piłek, oszczepów, młotów olimpijskich, a nawet… skoczków narciarskich!  Chłopcy zadali mnóstwo pytań dotyczących bycia wynalazcą. Razem z Panem Henrim otworzyli też jeden z najnowszych radarów oraz zajrzeli do jego środka.

Od teraz każda informacja o prędkości piłki nożnej czy golfowej nie jest dla chłopców bezwartościowa.

Panu Sebastianowi Rusakowi dziękujemy za wspaniałą lekcję.

 

WARSZTATY!

 Informacje o warsztatach na plakacie obok.

Edukacja zróżnicowana

Czym się różni edukacja chłopców od edukacji dziewcząt?

Cele są te same, jeśli chodzi o podstawę programową, zatwierdzoną przez MEN. Tu się nic nie zmienia, ale rzeczywiście podstawa programowa stanowi zaledwie ok. 30–40 proc. tego, co dzieje się w szkole. Program MEN jest u nas wzbogacany według możliwości każdego dziecka. Przykładowo – chłopcy rozwijają się mniej więcej dwa lata wolniej, jeśli chodzi np. o czytanie i pisanie, dziewczynki potrzebują innych metod i więcej czasu na naukę abstrakcji. Ponadto pozwalamy dzieciom się nauczyć, jak być dobrym człowiekiem, poprzez ciekawe zajęcia, np. pracę w zespole, rozwijanie uzdolnień, wykształcenie poczucia, jakimi są wspaniałymi ludźmi. Szukamy dla każdego dziecka dziedziny, czynności, gdzie jest najlepsze wśród rówieśników, jego mistrzostwa. Chcemy, aby każdy w klasie mógł być w czymś najlepszy. Taka praca przynosi bardzo szybkie efekty – dzieci są zadowolone, bo nie muszą niczego udawać. Nam, prowadzącym szkołę, jest łatwiej. Ma to swoje minusy – prowadzenie szkoły jest droższe, trzeba temu poświęcić więcej czasu, potrzebnego chociażby na rozmowy indywidualne z każdym dzieckiem.

Szkoła dla chłopców kształci zwycięzców!
Kuźnica to idealna szkoła dla chłopców. Na całym świecie, szczególnie w krajach rozwiniętych szkoły edukacji zróżnicowanej stanowią oczywisty element oferty edukacyjnej. Szkoły edukacji spersonalizowanej należą do najlepszych w danym mieście regionie i kraju. 

Wiele badań wskazuje na zalety jakie niesie za sobą edukacja spersonalizowana dla chłopców. Różnice rozwojowe u chłopców i dziewcząt powodują, że chłopcy mają inne potrzeby edukacyjne w danym wieku niż dziewczynki i dlatego w szkołach męskich radzą sobie lepiej niż w koedukacyjnych. 

Dziś chłopcy często do ukończenia liceum otoczeni są tylko i wyłącznie przez panie i nie mają możliwości kształtowania męskich wzorców osobowych. W naszej szkole  podkreślamy rolę ojców w edukacji i wychowaniu, organizujemy wyprawy ojców z synami, lekcje z ojcami oraz dbamy o reprezentację mężczyzn w procesie edukacji.     

Program

Zwykle gdy myślimy o edukacji, na myśl przychodzi nam w pierwszej kolejności przyswajanie wiedzy, która jest jednym z jej celów oraz (coraz rzadziej niestety) wychowywanie. Model edukacyjny w Szkole KUŹNICA opiera się natomiast na kształtowaniu całego człowieka, obejmując wszystkie aspekty osobowości ucznia.  

Read More

Nasze sukcesy

Kuźnica wśród najlepszych!

Wyniki ostatniego egzaminu 8 klasisty wykazały, że nasza szkoła znajduje się z gronie 5% najlepszych szkół w Polsce oraz w czołówce szkół podstawowych z Katowic. Co ważne kandydaci do Kuźnicy nie muszą zdawać specjalnych egzaminów sprawdzających ich predyspozycje edukacyjne. 

Robotyka – nasza duma!

W Kuźnicy już od I klasy uczniowie są objęci innowacyjnym programem robotyki. Co roku wystawiamy także drużyny biorące udział w konkursach robotycznych takich jak Robomaicon czy First Lego League. Zajęcia z tego przedmiotu w Kuźnicy prowadzą pionierzy robotyki prowadzonej w szkołach w Polsce. 

Kangur 

Uczniowie Kuźnicy odnoszą ponadprzeciętne sukcesy w jednym z najbardziej prestiżowych konkursów matematycznych – Matematycznym Kangurze. 

Nasi uczniowie bardzo dużo czytają

Sukcesy Kuźnicy to jednak nie tylko nauki ścisłe. Nasi uczniowie już od pierwszych klas pochłaniają książki, Dzięki różnym wyzwaniom czytelniczym nawet trzecioklasiści są w stanie przeczytać w miesiącu ponad 120 stron dodatkowych lektur.