Wykład Kocham i Wymagam

Zapraszamy na wykład Kocham i Wymagam – „Chłopcy i dziewczęta w szkole. Razem czy osobno?”.

Wykład poprowadzi dr Jaume Camps z Universitat Internacional de Catalunya w Barcelonie.

28 lutego 2018 r., godz. 17.30

Szkoła Podstawowa dla Chłopców KUŹNICA, ul. Słowiańska 1, Katowice.

Warsztaty z zajęć sensorycznych

Zajęcia sensoryczne to różne zabawy stymulujące zmysły dziecka, wspierające jego rozwój. W trakcie takich zajęć powinny mieć miejsce ćwiczenia wpływające na wszystkie zmysły człowieka, czyli nie tylko słuch, węch, wzrok, dotyk i smak, ale także na układ przedsionkowy (równowagi) oraz propriocepcję (czucie głębokie). Jednym z rodzajów zajęć sensorycznych są zajęcia
z elementami sensoplastyki.
Podczas ferii pracownicy Kuźnicy wzięli udział w warsztatach sensoplastycznych prowadzonych przez panią pedagog – Dominikę Mzyk. Panowie dzielnie uczyli się, jak zrobić domowy piasek kinetyczny, domową masę plastyczną, sztuczny śnieg, czy jak malować w mleku. Takie też działania będą podejmowane w II semestrze tego roku szkolnego na zajęciach pedagogicznych z panią Dominiką. Ale będzie zabawa!
 

Kolędowanie w DPS "Przystań"

W czwartek (18 stycznia), klasa 6 w ramach szkolnego wolontariatu, wybrała się do Domu Pomocy Społecznej „Przystań”, gdzie wykonała koncert dla podopiecznych tego ośrodka.
Chłopcy zaprezentowali swoje talenty wokalne, zagrali na instrumentach muzycznych (trąbki, skrzypce, obój czy dzwonki). Uczniowie zaprezentowali również swoje umiejętności kabaretowe. Występ chłopców spotkał się z serdecznym przyjęciem mieszkańców DPS-u.
Tak udany występ musimy powtórzyć, dlatego już w przyszłym tygodniu jedziemy do Ośrodka bł. Karoliny w Lędzinach.

Certyfikat Europen Codes Week

Kuźnica jako jedna z 4 katowickich szkół otrzymała certyfikat uczestnictwa w Europena Codes Week! To prestiżowe wyróżnienie potwierdza nasze staranie o budowanie najwyższego poziomu nauczania przedmiotów ścisłych.

Alfabet chiński

W czwartek, czwartego stycznia dwaj piątoklasiści, poprowadzili lekcję w klasie pierwszej. Dotyczyła ona alfabetu chińskiego. Chłopcy przygotowali dla młodszych kolegów karty pracy, na których uczyli się oni szyfrowania i tłumaczenia z alfabetu chińskiego na łaciński. Było to dla nich o tyle atrakcyjne, że chińskie znaki zostały umieszczone (na kartach pracy) na klawiaturze komputera według standardowego systemu QWERTY – każdy znak odpowiadał łacińskiej literze. Chłopcy docenili zaangażowanie swoich uczniów, którzy na początku byli dosyć zaskoczeni tematem lekcji, ale bardzo się zaangażowali, gdy podjęli samodzielną pracę nad tekstem. Piątoklasiści otrzymali za przeprowadzoną lekcję punkty dla swojego klanu – Czarnego Krzyża.