Gry logiczne
W środę, dwudziestego ósmego listopada odbyły się zajęcia zainicjowane i poprowadzone przez trzech szóstoklasistów dla chłopców z 3B. Polegały one na graniu w gry logiczne – trzecioklasiści pod okiem starszych kolegów rzucali różnymi, wielościennymi kostkami, mnożyli otrzymane wyniki, eksperymentowali z tabliczką mnożenia. Jak zauważył Piotrek Gutowski, zaproponowane przez niego, Piotrka i Józka gry miały na celu wypracowanie przez trzecioklasistów pewnej metody działania matematycznego, były zatem świetnym punktem wyjścia do dalszej, samodzielnej pracy. Wywołały one żywe reakcje uczniów – wszyscy chcieli grać i bardzo emocjonowali się zarówno sukcesami, jak i porażkami podczas gry. Inicjatorzy akcji, zapytani o powody podjęcia tej akcji, podkreślili, że lubią uczyć
i bawić się konwencją gry – interesują ich zarówno karcianki jak i planszówki oraz różne inne typy gier. Akcja podjęta przez szóstoklasistów dowodzi, że gry mogą być nie tylko źródłem dobrej zabawy, ale też ważnym medium przyczyniającym się do rozwoju intelektualnego dzieci i młodzieży. Warto zatem się nad nimi pochylić.